Właściwa widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania to kluczowy element dotyczący strategii marketingowej danego przedsiębiorstwa czy też firmy, która reklamuje swoje produkty, usługi w internecie.

Wielu ekspertów przewiduje rosnące znaczenie działań w zakresie SEO w ciągu następnych lat. W końcu też techniki pozycjonowania portalów internetowych, serwisów, sklepów online czy też blogów są ciągle rozwijane.

Co to jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej nazywane jest również jako SEO (ang. Search Engine Optimization). Składa się ono z wielu etapów, procesów, które zawierają specjalne działania mające na celu osiągnięcie przez dany portal online jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania według określonych słów kluczowych.

Strony, które są na wysokich pozycjach w Google są w stanie przyciągać dużą liczbę użytkowników. W związku z tym usługi, produkty oferowane na takich portalach online są popularniejsze i przynoszą zyski.

Pozycjonowanie to przede wszystkim działania on-site, które obejmują procesy w obrębie danej witryny, a także poza nią (off-site).

Jakie są najważniejsze zalety SEO?

Pozycjonowanie stron online najlepiej zlecić profesjonalistą posiadającym w tego typu działaniach odpowiednie doświadczenie

Właściwa optymalizacja ruchu w związku z dobrze prowadzonymi działaniami SEO ma znaczący wpływ na jak najszybsze dotarcie z produktami, usługami do licznego grona klientów. Pozycjonowanie stron powoduje wzrost konwersacji. Dlatego jest też tak ważną formą promocji konkretnej marki. Wpływ związany z optymalizacją sprzedaży da się dokładnie zmierzyć korzystając z zaawansowanych narzędzi, programów analitycznych.

Użytkownicy, którzy zauważą daną stronę firmy na wysokich pozycjach w wyszukiwarce pośród branżowych gigantów, postrzegają taką firmę i jej markę jako eksperta w konkretnej dziedzinie. W związku z tym są oni chętni w powierzaniu firmie swojego czasu, uwagi, a także pieniędzy. Zaufanie i budowa wizerunku jest w dzisiejszych czasach najważniejszą formą biznesu i zysków, jakie daje SEO. To także wzrost sprzedaży.

Niski koszt dotarcia do klienta

Pozycjonowanie portali internetowych w porównaniu z reklamą w prasie telewizji czy też radiu ma przewagę, ponieważ koszt pozyskania klienta dzięki takiej formie reklamy jest znacznie niższy. SEO daje możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, którzy są realnie zainteresowani ofertą marki. Dlatego też wpisują oni w Google odpowiednie słowa kluczowe i wyszukują interesujący ich produkt itp.

Reklama offline nie gwarantuje sukcesu, nie korzysta z narzędzi pozwalających zdefiniować kto jest adresatem przekazu oraz czy tak naprawdę potrzebuje tej konkretnej oferty.

Przewaga nad konkurencją

Dzisiaj osiągniecie sukcesu związanego z reklamą online, biznesem w sieci nie jest łatwe, ponieważ wiele firm cechuje bardzo wysoka konkurencyjność. Dlatego też tak naprawdę o sukcesie często decydują detale. Wykorzystując pozycjonowanie możemy lepiej dobrać ofertę marki do odbiorców.

Długotrwałe rezultaty

Pozycjonowanie strony pozwala osiągnąć naprawdę długotrwały rezultat. Efekty SEO są odczuwalne nawet przez wiele miesięcy po skończeniu kampanii reklamowej. Takich rezultatów nie można osiągną na przykład stosując reklamy Google Ads (https://support.google.com/google-ads/answer/6154846?hl=en).

Właściwa widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania to kluczowy element dotyczący strategii marketingowej danego przedsiębiorstwa czy też firmy, która reklamuje swoje produkty, usługi w internecie

Pozycjonowanie stron warto zlecić ekspertowi

Pozycjonowanie stron online najlepiej zlecić profesjonalistą posiadającym w tego typu działaniach odpowiednie doświadczenie. Jeśli chcemy stworzyć popularność naszej marki w sieci, tak by docierała z ofertą, usługami do znacznie większego grona osób można skorzystać z usług specjalistów.

Ile czasu trwa ranking nowej strony internetowej?

Pozycjonowanie nowej strony internetowej trwa z reguły od 3 do 6 miesięcy. Jeśli zaczynamy proces pozycjonowania nowej strony od teraz, to prawdopodobnie będziemy musieli poczekać około 3-4 miesięcy, aby zobaczyć pierwsze efekty dotyczące rankingu oraz ruchu z Google.

Zauważalne efekty będą bardziej widoczne już po około 6-7 miesiącach, oczywiście idąc dalej we właściwym kierunku. Wymaganych rezultatów można spodziewać się po 6-18 miesiącach.

Pozycjonowanie stron – Podsumowanie

Pozycjonowanie strony internetowej trwa długi czas. Przynosi wysokiej jakości darmowy ruch na wiele lat. Z odpowiednią taktyką SEO dana strona internetowa będzie wspinać się w górę w wynikach wyszukiwania Google.

Warto też monitorować ruch strony za pomocą narzędzi Google Analytics.