Niezależnie od tego, czy prowadzisz e-handel, czy stronę internetową, z pewnością chcesz pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a tym samym mieć więcej odwiedzających, więcej zakupów. Aby to zrobić, trzeba jednak dobrze pozycjonować strony, o czym wiele osób nie wie (i dlatego robi to źle).

Jeśli prowadzisz e-commerce i chcesz poprawić swoje pozycjonowanie, oto kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą. W ten sposób zauważysz różnicę w perspektywie średnio- i długoterminowej, a może to być właśnie to, czego potrzebujesz, aby z powodzeniem rozpocząć swoją działalność.

Czym jest pozycjonowanie SEO?

Kiedy wkraczasz do świata online i chcesz rozpocząć w nim działalność, istnieje termin, który powinien Ci towarzyszyć i na którego zmiany powinieneś bardzo uważać: SEO. Pozycjonowanie stron WWW Poznań to obejmuje techniki, które strona internetowa (lub sklep internetowy) może zastosować na swojej stronie w celu poprawy jej pozycjonowania i widoczności. A wszystko to znajdzie odzwierciedlenie na stronach wyszukiwania w przeglądarkach, tj. Google, Yahoo, Bing.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz e-handel, czy stronę internetową, z pewnością chcesz pojawiać się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a tym samym mieć więcej odwiedzających, więcej zakupów

Pozycjonowanie SEO pochodzi od angielskiego wyrażenia „search engine optimisation” co już mówi, na czym będą się koncentrować wyniki wyszukiwania. Najbardziej popularna i interesująca jest firma Google, która posiada ponad 90% udziału w rynku komputerów, telefonów komórkowych i tabletów.

Dwa rodzaje SEO

W ramach pozycjonowania SEO należy również wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje pozycjonowania: on-page SEO i off-page SEO. Czym różni się każda z nich?

On-page SEO to techniki, które stosuje się na stronie internetowej lub w handlu elektronicznym. Jest to wszystko, co użytkownik robi na swojej stronie, aby udostępnić ją w sieci. Na przykład: opracowywanie tekstów ze słowami kluczowymi, optymalizacja obrazów, stosowanie napisów.

Z kolei off-page SEO to techniki, które stosuje się nie na stronie internetowej, ale poza nią. Są one jednak połączone z tą stroną. Na przykład, gdy rejestrujesz się w katalogach, gdy korzystasz z mediów społecznościowych, aby mówić o swojej stronie.

Teksty w kategoriach sklepu, a poprawa SEO


Jest to jedno z pierwszych zadań, które należy wykonać. Często w sklepach internetowych jest tak wiele produktów, że są one podzielone na kategorie. Jeden z błędów polega na tym, że nie umieszcza się tekstu w kategorii, a jedynie poświęca się ją na wyszczególnienie artykułów, które się w niej znajdują.

Wiedz, że dzięki dobrze napisanemu tekstowi i dobrze przeprowadzonemu SEO (wyszukiwaniu słów kluczowych) różnica będzie ogromna, ponieważ wyszukiwarka będzie wiedziała, co znajduje się na danej stronie, a to może być wynikiem wyszukiwania tych produktów. Jest jednak coś jeszcze, a mianowicie to, że sam odwiedzający może poczuć się bardziej komfortowo, jeśli opowiesz mu o tych produktach z danej kategorii, opowiesz, jakie są dobre i jaki problem rozwiążą.