Właściciele małych i średnich firm działających na rynku lokalnym często zastanawiają się, jak poprawić swoje zasięgi wśród potencjalnych klientów. Dobrym sposobem jest inwestycja w pozycjonowanie lokalne, które pozwoli zwiększyć widoczność przedsiębiorstwa w wyszukiwarce na frazy kluczowe związane z obszarem jego działania.

Wysoka konwersja, niski współczynnik odrzuceń – jak je osiągnąć?

Jaki jest główny cel pozycjonowania? Czy jest nim jak największy ruch organiczny? Niekoniecznie. Najważniejszym celem jest jak najlepsza konwersja, czyli doprowadzenie do sytuacji, w której użytkownik wchodzący na stronę wykonuje określoną akcję. Może nią być złożenie zamówienia lub skontaktowanie się z firmą z zapytaniem o ofertę. To do interakcji użytkownika ze stroną dąży każdy pozycjoner. Jak do niej doprowadzić? Głównym sposobem jest odpowiednie targetowanie. No dobrze, ale jak można targetować w przypadku pozycjonowania, skoro nie udostępnia ono narzędzi takich jak np. Google Ads? To proste: precyzyjnie celować reklamę do określonych grup klientów można poprzez dobór odpowiednich fraz kluczowych.

Właściciele małych i średnich firm działających na rynku lokalnym często zastanawiają się, jak poprawić swoje zasięgi wśród potencjalnych klientów

Gdy więc firma działa na rynku lokalnym, nie ma zupełnie potrzeby, by pozycjonować ją na frazy ogólnopolskie. Cóż z tego bowiem, że użytkownik wejdzie na stronę, skoro po chwili natychmiast ją opuści, gdy zauważy tylko, że firma działa na zupełnie innym terenie? Taka akcja podniesie jedynie współczynnik odrzuceń, czyli negatywny parametr, który świadczy o tym, że użytkownik nie znalazł na stronie tego, czego szukał. Aby zminimalizować współczynnik odrzuceń i poprawić konwersję na stronie małej firmy, dobrze jest zainwestować w pozycjonowanie lokalne.

Kto powinien inwestować w pozycjonowanie lokalne strony www?

Pozycjonowaniem lokalnym powinni się zainteresować przede wszystkim ci przedsiębiorcy, których oferta skierowana jest do odbiorców z lokalnego rynku. Mogą to być zarówno osoby na stałe przebywające na danym obszarze, jak również te, które dopiero planują się wybrać w ten region (to ważna grupa docelowa branży hotelarskiej, turystycznej). Pozycjonowanie lokalne może szczególnie opłacić się przedsiębiorcom, którzy posiadają:

  • kawiarnie i restauracje
  • specjalistyczne sklepy stacjonarne
  • salony usługowe (kosmetyczne, fryzjerskie)
  • obiekty noclegowe (hotele, agroturystyki, kwatery prywatne)
  • wyspecjalizowane zakłady (np. mechanik, wulkanizacja).

Aby wybrać dobrego specjalistę od SEO, warto porównać ze sobą kilka ofert - nie tylko pod względem ceny, ale również tego, co poszczególne firmy proponują w ramach umowy

Niewątpliwymi zaletami pozycjonowania lokalnego są cena i skuteczność. Dzięki niższej konkurencyjności fraz lokalnych łatwiej jest wypozycjonować firmę na takie hasła. To przekłada się na ogólny koszt pozycjonowania. Płacąc stosunkowo niską cenę za pozycjonowanie, można jednocześnie osiągać znakomite efekty w postaci wartościowego ruchu organicznego, który wprost przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą i ilości zamówień.

Gdzie szukać dobrego specjalisty w dziedzinie pozycjonowania stron?

Zdecydowana większość dobrych agencji SEO ma swoje siedziby w większych miastach. Dla przedsiębiorcy chcącego zlecić pozycjonowanie stron www Poznań – SEOdot i inne stolice województw będą miejscami, od których warto rozpocząć poszukiwania. W mniejszych miastach dość często działają freelancerzy, czyli osoby, które prowadzą indywidualną działalność w zakresie pozycjonowania.

Aby wybrać dobrego specjalistę od SEO, warto porównać ze sobą kilka ofert – nie tylko pod względem ceny, ale również tego, co poszczególne firmy proponują w ramach umowy. Dobrze jest zwrócić uwagę na dostępne modele rozliczeniowe – do najpopularniejszych należą pozycjonowanie za efekt oraz pozycjonowanie w abonamencie. W tym pierwszym przypadku przedsiębiorca płaci jedynie za efekty, tzn. za frazy kluczowe, które udało się wypozycjonować. Natomiast w ramach abonamentu klient płaci za bardziej holistyczną usługę, w ramach której agencja SEO otacza stronę kompleksową opieką i cały czas szuka dla niej nowych, atrakcyjnych możliwości dotarcia do klienta. Pozycjonowanie w abonamencie to więc dobra opcja dla tych przedsiębiorców, którzy liczą na ciągły rozwój swoich zasięgów w Internecie i systematyczne poszerzanie udziału w rynku.